Vypnout zobrazení pro mobilní zařízení

Rychlé volby

Vyhledávání

Vypnout grafiku

Studenti SŠIEŘ opět v Anglii

Letos v dubnu zamířili studenti naší školy, v rámci týdenní poznávací exkurze, do Velké Británie.

Časový průběh exkurze:

Pondělí 1. 4. 2019

Brzy ráno vyrážíme z Rožnova pod Radhoštěm autobusem směr Anglie.

Úterý 2. 4. 2019

Po 28 hodinách jízdy v autobuse jsme se trajektem z Calais přemístili do anglického Doveru. Od „bílých stěn Albionu“ jsme v časných ranních hodinách vyrazili směr Brighton. V tomto kouzelném přímořském letovisku jsme navštívili Sea Life Center – podmořský svět, Royal Pavilion – královský pavilon, toulali se malebnými uličkami Lanes a na vyhlášené North Street si udělali radost drobnými nákupy.

Večer jsme se přemístili do Londýna a ubytovali jsme se v rodinách ve čtvrti Harrow. Možnost komunikace s anglickými rodinami, ochutnávka tradiční anglické kuchyně, seznámení se s místními zvyklostmi byly výhodou i velkou výzvou pro všechny!

Středa 3. 4. 2019

Odpočinuti vyrážíme z Londýna do Windsoru. Máme možnost obdivovat monumentalitu dalšího královského sídla, kde se v loňském roce ženil princ Harry.

Druhou část dne jsme strávili v univerzitním městě Cambridge. Projížďkou lodičkami „punting“ získáváme informace o historii všech 31 colleges, tzv. matematickém mostu, možnostech studia a významných osobnostech, kteří tuto univerzitu absolvovali (Isaac Newton, Charles Darwin aj.). Po prohlídce města míříme do druhé největší kaple na světě, a to do monumentální King´s College Chapel.

Čtvrtek 4. 4. 2019

Den v Londýně zahajujeme fotografií u nultého poledníku observatoře v Greenwich. Pak zamíříme do National Maritime Museum. Po absolvování prohlídky tohoto muzea nasedáme na loď a míříme do centra hlavního města. Míjíme Tower, Canary Wharf, podplouváme Tower Bridge…

Jako na dlani se nám jeví modernistické stavby „Picknic Table“ – The Gherkin, The Grater, Walkie Talkie, Shard, ale také barokní St. Paul´s Cathedral aj. Po „vylodění“ nás čeká významná procházka městem – přes Trafalgar Square, kolem National Gallery, přes Soho – čínskou čtvrť, Piccadilly Circus, Regent street, Carnaby street, Oxford street, kolem budovy BBC k Madame Tussaud´s Museum, kde strávíme dvě hodinky prohlídkou expozicí voskových figurín a „marvelovskou“ 4 D filmovou projekcí…To není vše!

Vracíme se zpět k London Eye. Nottingham Street za námi, Buckingham Palace před námi. Přes St. James´s Park dojdeme k Westminster Abbey a Houses of Parliament. Elizabeth Tower se svým Big Benem je obehnána lešením – rekonstrukce potrvá až do roku 2021.

Vrcholem londýnské exkurze byl jistě „breathtaking“ pohled z London Eye, nejvyššího vyhlídkového kola v Evropě (137 m), na jehož výrobě se podílela i česká Škoda. Po tak náročném dni nás „povzbudilo“ originální Fish and Chips i odpočinková plavba zpět na Greenwich, kde na nás již čekal autobus – směr – domů.

Pátek 5. 4. 2019

I když unaveni téměř 24hodinovou zpáteční jízdou, domů jsme přijeli nadšeni a obohaceni o jedinečné a nezapomenutelné zážitky.

So, goodbye Piccadilly, farewell Leicester Square, it´s a long, long way to our homes but my heart´s right there.