PF 2026 - soutěž
Opět jsme letos vyhlásili soutěž o tvorbu školní PFky na rok 2026. Žáci mohli tvořit v jakémkoliv grafickém softwaru ve dvou kategoriích. Vlastní tvorba a tvorba pomocí AI.
přečíst aktualituNacházíte se v režimu vypnuté grafiky. Přepnout na grafickou verzi webu.
Žáci IT2B se v listopadu zúčastnili preventivního programu organizace Agarta „Hra na hraně“, který byl zaměřen na zvyšující se problém rizikového a hazardního hraní dospívajících.
Program Hra na hraně“ vysvětluje, jak hazard funguje, proč je lákavý a jaké triky využívají herny, online platformy či mobilní hry. Lektoři Agarty pracují s reálnými příklady, ukazují mechanismy závislosti a učí mladé rozpoznat varovné signály – od ztráty kontroly až po finanční a vztahové dopady.
Součástí programu jsou interaktivní aktivity a hry simulující principy hazardu, diskuse o rizicích online kasin, loot boxů či sázkových her a praktické tipy, jak si nastavit vlastní hranice a kde hledat pomoc.
Hazardní hraní se u mladých stává stále dostupnějším – stačí mobilní telefon a pár kliknutí. Program tak pomáhá žákům pochopit, jak snadno mohou podlehnout iluzi výhry, a zároveň je vede k odpovědnému rozhodování. „Hra na hraně“ tak podporuje zdravé návyky, kritické myšlení a bezpečný vztah k digitálním technologiím.
Jana Josefíková